יום ראשון, 26 באוקטובר 2014

מתי לאכול ומה לאכול?

מה לאכול לפני אימון, אחרי אימון ומתי בכלל?


אחרי שהבנו איזה סוגי אוכל צריך לאכול, עכשיו נבין מה צריך לאכול לפני אימון, מה צריך לאכול אחרי אימון וכל אימון עם הרכב אוכל משלו. ובכלל, כמה זמן אחרי או לפני אימון לאכול? כל זאת ועוד בפנים.



קצת סדר בבלגן


התחלתם להתאמן, כל הכבוד לכם. אם אתם רק מתחילים בתחום בוודאי שאלתם את עצמכם מה בדיוק לאכול לפני אימון, או מה לאכול אחרי אימון ומה עם אמצע האימון?נתחיל ונאמר שחייב לאכול. לפני אימון וגם אחרי אימון. ככל שהאימון מתארך, כך צריך להתאים את עצמכם מבחינת האנרגיה שתכניסו לגוף כדי להעניק לכם את הכוח הדרוש לעמוד במלאכת האימון, אשר דורשת המון משאבים מהגוף, כך תצליחו להשלים אימון מלא וגם מהלך האימון יהיה בעצימות גבוהה יותר ולאורך זמן.


אם כך, מה אוכלים לפני אימון?


תכנון האימון יתבצע כבר כמה שעות לפני האימון עצמו. כאשר כשעתיים עד שלוש שעות לפני אימון אתם צריכים לאכול ארוחה מלאה. זה כולל כמות מספקת של חלבונים, פחמימות וגם שומן. רוצים ארוחה לדוגמה? חזה עוף עם אורז/פסטה(מחיטה מלאה, כמובן)וירקות. אספקה סדירה של מזונות בעלי תכולת חלבון גבוהה לצד פחמימה שמתפרקת לאט בגוף כמו חזה עוף, או כרעיים או דג אפוי היא חשובה לגוף שכן היא תספק לו את האנרגיה הדרושה לביצוע הפעולות באימון. האוכל הנ"ל יתפרק לאט יותר בגוף מאשר דברים אחרים ותגיעו לאימון "עם טנק מלא".בין לבין הקפידו להרבות בשתיית מים, כרגיל.



כשמגיעה שעה לפני אימון תאכלו אגוז מלך אחד או חתיכת גזר. רבע שעה לפני אימון תאכלו משהו בעל ערך אינדקס גליקמי גבוה, משהו שמכיל הרבה סוכרים יחסית ומתפרק מהר בגוף, זה יספק אנרגיה זמינה ממש לפני האימון וייתן לכם את ה"פוש" הזה שצריך אותו. דוגמאות לכאלה הם תמר אחד או שניים, בננה, תפוח. תוך כדי האימון הקפידו גם על שתיית מים, אם כי מתונה.

עזר לכם? שתפו עם אחרים.

מה אוכלים אחרי אימון?


סיימתם אימון של ארבעים דקות או שעה, אתם עייפים והגוף שלכם סחוט. כל הכבוד, ככה מתקדמים ומגיעים לגבהים חדשים. לא משנה אם זה ריצה, או משקולות, אתם תצטרכו לאכול, אחרת אתם מאבדים את האפקט שלשמו התאמנתם, אם זה הורדה במשקל, או בניית שריר חזק וגדול יותר.מעבר לעובדה שהברורה שאתם צריכים לשתות מים אחרי אימון, תאכלו משהו קטן חמש עד עשר דקות אחרי אימון.


זה יחזיר לכם את האנרגיה ויגרום להתאוששות מהירה יותר של הגוף. שוב פעם, תמר אחד/בננה.30-35 דקות מקסימום אחרי אימון אתם אוכלים משהו "רציני" יותר. משהו עם הרבה חלבון וגם קצת פחמימות. בזמן הזה הוכח שהשריר ישתמש בכמות גדולה של חלבון והפחמימה תלך למילוי מאגרים חסרים ולא לשומן בגוף. איפה תשיגו את זה? כמובן שבארוחה קלאסית של אחרי אימון, הכוללת טונה במים, ביצה קשה(רק החלבון "הלבן"), ירקות, חתיכת לחם מחיטה מלאה אחת ואם תרצו אז גם כפית טחינה גולמית. אה, כן... ומים כמובן.

בעיקרון, זהו. כשתתקדמו קצת אתם תבינו יותר את הגוף שלכם והדרישות שלו ותתאימו את עצמכם בדיוק. בתיאבון!

עזר לכם? שתפו עם אחרים.

תגובה 1:

  1. הצעות, הערות, הארות מוזמנים להשאיר כאן בתגובות.

    השבמחק